shopify
analytics tool

Şmecheria are un nume: Electrica Furnizare SA

Electrica furnizare factura

Abonaţii Electrica Furnizare SA au primit, prin poştă, un plic mai consistent decât cele lunare cu facturi. Mulţi consumatori au avut o surpriză pe care nici acum nu ştiu cum să o interpreteze. Explicaţia este una cât se poate de simplă.

Pe o piaţă a energiei, liberalizată de ceva timp, aşa cum era şi normal, a apărut concurenţa. Băieţii deştepţi de la Electrica Furnizare SA, au simţit cum pământul le cam fuge de sub picioare, aşa că s-au gândit la o şmecherie tipic românească. Ia să îi speriem noi pe actualii clienţi. Pe lângă noul contract în două exemplare şi un plic autoadresat, au trimis şi o scrisoare. Cu litere bolduite au introdus un paragraf: „Vă rugăm ca, în termen de 30 de zile de la primire, să ne returnaţi un exemplar al contractului, semnat de dumneavoastră.” Aşa… şi? Dacă nu îl semnăm, ce faceţi?

Vă grăbiţi băieţi? De ce în 30 de zile? Dacă nu semnăm, ne tăiaţi curentul? Ne îndoim, pentru că fomiţa de bani, nu vă permite să sistaţi furnizarea energiei electrice? De fapt, este doar teama că am început să ne interesăm şi de ofertele concurenţei voastre, care nu sunt deloc de neluat în seamă, ba din contră. Credeaţi că oamenii se vor speria de cele 30 de zile aruncate în context ca să producă panică? Nu era mai frumos şi civilizat să veniţi cu o ofertă atractivă, cu un bonus ceva, pentru clienţii fideli sau buni-platnici? Cam aşa se face pe o piaţă concurenţială. Sau voi încă sunteţi nostalgici ai vremurilor de monopol? Nu-i problemă, lasă că vă ajutăm noi să vă adaptaţi! Promitem să o facem benevol (însă în favoarea clienţilor corect informaţi).

Sursa: observatorulph.ro

15 Comments on "Şmecheria are un nume: Electrica Furnizare SA"

  1. E timpul sa mai schimbam ceva din obiceiurile noastre
    Am primit si eu plicul cu contractul ce ar trebui semnat cu Electrica furnizare. Ma intreb, dintre institutiile platite de stat ca sa apere clientii de sarlataniile diverselor firme, a vazut cineva contractul acesta.
    Suntem obisnuiti, ca bieti romani lipsiti de prezenta unui stat adevarat care sa ne protejeze chiar si de propria noastra ignoranta, sa fim inselati de aproape toate firmele care ne furnizeaza servicii. Toate contractele pe care le-am vazut contin si smecherii ascunse care trag pe turta lor, prefacandu-se ca fac totul pentru client. Dar asa ceva, marturisesc, nu am vazut!
    Aici, dispretul de-a dreptul fata de client depaseste orice masura!
    Neclar, alambicat, amanuntit in ce priveste obligatiile clientului si modalitatile in care isi vor incasa ei banii, ii lipseste cu desavarsire capitolul cu obligatiile furnizorului!
    Nimic despre calitatea curentului pe care se obliga sa-l furnizeze.
    Nimic despre usurinta cu care ti se „ia curentul” din senin. Despre ce despagubiri primesti daca iti ard aparatele sau daca, pur si simplu, intreruperile de curent iti produc pagube, sau pur si simplu disconfort..
    Despre tarife, se face trimitere la niste simboluri, CR-JT, CPC de parca clientii ar fi niste initiati in domeniu. Mai mult, exista un capitol, 6, prin care acest FUI, daca isi pierde statutul, isi ia dreptul sa cesioneze contractul pe care l-a incheiat cu clientul cui vrea muschii lui, acordul clientului fiind ”considerat dat implicit”, semnand acest pacatos de contract.
    Pacatosul contract nu contine nici capitolul despre conditiile rezilierii.
    Nu am o pregatire speciala, sunt un client ca cei mai multi. Nici macar nu intentionez sa-mi schimb furnizorul, desi salut aparitia concurentzei. Daca cumva am inteles ceva gresit, nu e vina mea. Contractul trebuia facut asa incat eu sa-l inteleg. Daca nu e asa, inseamna ca e ceva putred cu el.
    E timpul sa mai schimbam ceva din obiceiurile noastre, sa nu ne mai lasam pacaliti de tot felul de firme, sa nu ne mai lasam in mana unor institutii care, formal, ne apara, dar in care partidele isi plaseaza sponsorii, sau batranii politicieni noile neveste sau tot felul de „vrabi”. Cred ca noi, consumatorii, sa trebuie sa incepem sa ne aparam singuri.

  2. Dragi cititori, am sunat acum două minute la Electrica și mi s-a spus că nu suntem obligați să semnăm contractul care l-am primit prin poștă…Semnând acel contract ne vor trece direct în FUI ( furnizorul de ultimă instanță) la care vom plăti mai mult.
    Deci stați liniștiți și nu mai pierdeți timpul să mergeți la poștă pentru a trimite acel plic.Mi-au comunicat că nu va rămâne absolut nimeni fără energie electrica dacă nu trimite contractul semnat înapoi…

  3. Electricianul | 7 mai 2017 at 14:25 | Răspunde

    Pe piaţa energiei, liberalizată de ceva timp, a apărut concurenţa. Electrica Furnizare SA a trimis un nou contract în două exemplare, din care un exemplar, confirmat, trebuie returnat in termen de 30 zile de la primire.
    Daca iti convine, semnezi contractul, si primesti curent in continuare. Daca nu, vechiul contract inceteaza de drept, iar tu ramai fara curent electric. Poti sa-ti cauti alt subfurnizor, sa folosesti baterii sau lumanari, sa furi curent racordandu-te direct la retea, e treaba ta ce faci.

    Nu vad care-i „smecheria”.

    Piete concurentiale exista in multe domenii : telefonie, banci, asigurari, comert agro-alimentar, comert de electrocasnice, centre comerciale tip Mall, etc.

    Ca sa atraga clientii furnizorului care avea monopolul (ex.: Electrica, Engie, Romtelecom, etc.), fiecare entitate nou aparuta in domeniu, creaza la inceput mici avantaje : tarife mai mici, bonusuri, tombole, servicii conexe, service, garantie mai mare, etc. Toti noii operatori in domeniu se zbat sa atraga cat mai multi clienti. Dupa ce clientii isi manifesta optiunile si incheie contractele cu furnizorii preferati, piata clientelara se stabilizeaza, iar asa-zisa piata concurentiala tinde asimptotic sa-si alinieze serviciile si tarifele, incalcand in mod tacit legea concurentei.

    Daca vreti un exemplu, uitati-va ce s-a intamplat dupa liberalizarea serviciilor de telefonie, fixa si mobila. A fost la inceput Romtelecom, au aparut apoi Cosmote, Orange, Vodafone,etc., care ofera acum servicii si tarife asemanatoare, desi se declara firme concurente. La fel si in lumea bancara, au fost la inceput Bancile de Stat, acum sunt Societatile comerciale :
    BCR, Raiffeisen, Transilvania, etc. Politica de dobanzi si comisioane nu difera prea mult, intre bancile concurente.

    Parafrazand o vorba veche, care spune ca „schimbarea domnitorilor, bucuria nebunilor”, anticipez ca cei care vor opta pentru un alt furnizor de curent electric, vor constata, nu peste mult timp, ca valoarea facturii lor lunare nu difera de cea a vecinilor, care au ramas fideli lui Electrica Furnizare SA.

    • vine electricianul sa ne explice cuconcurenta.
      nu va ramane nimeni fara curent daca nu-si reinoieste contractul. nu e obligatoriu.

    • Electrician adevărat | 8 mai 2017 at 14:30 | Răspunde

      Domnu electricianu’ cum puteți spune așa ceva, că dacă nu semnăm rămânem fără curent????
      Am sunat și eu la Electrica pentru că nu vreau să semnez, și mi-a fost spus că dacă nu vreau să nu îl trimit nu se întâmplă absolut nimic.M-am speriat când am văzut comentariul dvs. și am sunat la Electrica.
      Am impresia că dvs. lucrați la Electrica, pentru că aveți aceiași abordare ca a lor, care amenință și sperie lumea.
      Deci nu rămâne nimeni fără curent!!!

      • Electricianul | 8 mai 2017 at 19:54 | Răspunde

        Nu va ramane nimeni fara curent, ci fara contuar. Asa e si la apa si la gaze, daca nu ai contract actualizat sau nu platesti, esti debransat prin demontarea contuarului.La cablu e si mai rau : te scoate din retea, fara comentarii.

        Stati linistiti, insa, curent veti avea in continuare, daca deschideti usile si ferestrele…concomitent….

        • @electricianul
          Este clar pentru toată lumea „electricianule” că ori eşti neinformat ori faci lobby pentru Electrica Furnizare unde probabil eşti slujbaş.
          Să facem câteva precizări: Electrică Furnizare, Enel, RCS&RDS, E-ON, etc… SUNT FURNIZORI de energie electrică şi gaze. Aceştia îţi vând Energia la preţuri de piaţă (negociate). Clientul final plăteşte, in valoarea facturii, inclusiv pentru transport si mentenanţă. Compania care face transportul si eventualele deranjamente este Societatea de Distribuţie Muntenia Nord (SDEE) care opereaza şi în zona Municipiului Tecuci. Restul sunt speculaţii.
          ——
          Principalii producători de energie electrică din România sunt Termoelectrica, cele 3 complexuri energetice din Oltenia (CE Turceni, CE Rovinari şi CE Craiova), Hidroelectrica şi Nuclearelectrica.
          ——
          În anul 1990, producţia, transportul şi distribuţia de curent electric era deţinută de compania de stat RENEL. În urma restructurărilor succesive, până în anul 2000, compania a fost împărţită în:

          Nuclearelectrica S.A.
          Termoelectrica S.A.
          Hidroelectrica S.A.
          Electrica S.A. – având 8 filiale.
          Transelectrica S.A.
          ——-
          Compania Nationala de Transport al Energiei Electrice Transelectrica S.A. este operatorul naţional de transport de energie electrică din România. Compania a fost înfiinţată în iulie 2000 prin reorganizarea CONEL, având ca obiect de activitate transportul energiei electrice, operator de sistem şi dispecer.
          ——-

          • Electricianul | 9 mai 2017 at 15:24 | Răspunde

            Din cele spuse de @Admin, rezulta urmatoarea situatie :

            a) Principalii producători de energie electrică din România sunt Nuclearelectrica S.A.,
            Termoelectrica S.A.,Hidroelectrica S.A., Complexurile energetice Turceni, Rovinari şi Craiova. Acestea societati detin monopolul productiei de energie, si pot impune preturi de livrare unice (K1), pentru furnizori casnici de energie electrica .

            b) Operatorul naţional de transport energie electrică din România este Compania Nationala de Transport al Energiei Electrice Transelectrica S.A. , care detine monopolul in domeniul transportului national, si poate impune preturi de livrare unice (K2), pentru furnizori casnici de energie electrica .

            c) Transportul energiei electrice de la operatorul national, la domiciliul fiecarui consumator si interventia in caz de avarii, se face, de Electrica Furnizare, la un pret unic (K3) .
            Pretul din factura, pe care o primim lunar, este egal cu K1+K2+K3

            d)Noii furnizori de energie electrica (Enel, RCS&RDS, E-ON, etc), nu au infrastructura si dotari pentru producerea si transportul energiei electrice, deci cumpara de la firmele cu pozitie de monopol si revand la un pret care trebuie sa contina si un minim de profit (P).
            Pretul lor din factura va fi egal cu K1+K2+K3+P

            Este evident ca Enel, RCS&RDS, E-ON, etc nu vor putea vinde curentul la un pret mai mic decat Electrica Furnizare, deoarece, daca o vor face, vor intra in faliment, si vor inceta furnizarea curentului electric. Asa ca, pentru inceput, vor incearca sa-si amageasca potentialii clienti, sa-i determine sa incheie contracte, iar apoi, daca clientii vor vrea sa anuleze contractul, vor vorbi, de unii singuri, cu o casuta postala anonima.

            PS. Pentru linistea Dvs., va informez ca nu sunt electrician, nu fac lobby la nici-o firma si nu sunt angajatul nimanui…

        • Electrician adevărat | 9 mai 2017 at 20:30 | Răspunde

          😂😂😂😂🤦‍♂️ eu nu știu de unde ai apărut tu electricianule!
          Tu doar faci confuzie, de săracii oameni nu vor mai înțelege nimic.DACA SE SCHIMBA FURNIZORUL NU SE SCHIMBA NICI DISTRIBUȚIA NICI CONTOARUL!!!
          Mai bine sună la ANRE și cere informații!
          De aia nu dă țara asta înainte, proastă conducere, proastă informare.
          Oricum minciuna are picioare scurte…Dă-ți demisia mai bine că tu nu ai treabă cu energia electrică.😂😂😂

          • Electricianul | 9 mai 2017 at 21:50 | Răspunde

            Admin , la 9 mai 2017 , la 16:05, a spus :

            „Grupul de utilități Enel a anunțat astăzi că în acest an companiile E-distribuție, care acoperă zonele Muntenia, Dobrogea și Banat, vor instala 150.000 de contoare inteligente, proiectul smart metering urmând să fie continuat și anii viitori.”
            „e-distribuție gestionează și modernizează rețelele electrice din cele trei regiuni”

            Aveti nevoie de o traducere, din limba romana ?

  4. Jurnaliștii își fac meseria, nu mă deranjează…pe mine mă deranjează faptul că nu suntem informați de ceea ce se întâmplă . Lucrez în învățământ de 22 de ani și noroc că am obiceiul de a citi presa.
    Cu siguranță monopolul trebuia să se încheie.Este un pas înainte pentru noi, parcă începem să ne aliniem cu vestul…Am crescut cu Electrica, dar eu iau în calcul orice opțiune care îmi aduce beneficii financiare.

  5. Urmăresc cu drag articolele de acest gen pentru că trăim într-o societate puțin informată, profund bazată pe idei și mecanisme expirate. Electrica trebuie să accepte piața liberă așa cum este normal.In alte țări europene piața este liberă de ani de zile.Mi se părea mai corect ca un angajat Electrica să se prezinte la ușa mea și să-mi propună o reducere, nu să-mi trimită foi de semnat fără să fie clar motivul acestei scrisori.Voi merge și la RCS și la Enel pentru a afla prețurile.
    Omul este liber sa aleagă ceea ce dorește…îmi pare rău că la acest tip de articol unuii oameni comentează cu răutate și nu reușesc să înțeleagă fiind trăiți în comunism.
    Sper ca tinerii să schimbe ceva pentru țara asta, altfel va fi greu.Voi comenta ori de câte ori va fi nevoie.

  6. si care e smecheria? e o modalitate de a incheia contractul. nu scrie nicaieri ca e obligatoriu.

Fii sociabil! Scrie şi tu un comentariu.

Your email address will not be published.


*


Scrie în căsuţă rezultatul adunării de mai jos: * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.