shopify
analytics tool

Sinteza rezultatelor acțiunii de control desfășurate la ZONE VERZI TEC S.R.L. TECUCI – 2014

Control-curtea-de-conturi-Zone-verzi-Tecuci-2014

În continuarea serialului nostru “Primarul veghează la respectarea LEGII“, vă prezentăm Sinteza rezultatelor acțiunii de control desfășurate la ZONE VERZI TEC S.R.L. TECUCI în perioada 08-09_2014. Vă atragem atenţia asupra faptului că sumele trecute în coloana care menţionează abaterile sunt în mii lei noi.

Cea mai gravă abatere la acest control este deturnarea sumei de 3.06.971 lei (30,6 miliarde lei vechi) din conturile Zone Verzi Tec srl constituită ca fond pentru închiderea şi urmărirea postinchidere a depozitului de deşeuri (Rampa Rateş) ce nu putea fi folosit decât în scopul pentru care a fost constituit. Acesta “tranzacţie” a fost făcută prin dispoziţia Ordonatorului principal de credite.


 

Control-Curtea-de-conturi-Zone-verzi-Tec-srl-Tecuci-2014-2

Control-Curtea-de-conturi-Zone-verzi-Tec-srl-Tecuci-2014-3

Control-Curtea-de-conturi-Zone-verzi-Tec-srl-Tecuci-2014-4

Control-Curtea-de-conturi-Zone-verzi-Tec-srl-Tecuci-2014-5

Control-Curtea-de-conturi-Zone-verzi-Tec-srl-Tecuci-2014-6

Control-Curtea-de-conturi-Zone-verzi-Tec-srl-Tecuci-2014-7


Varianta TEXT

Măsurile dispuse și recomandările formulate de camera de conturi
Prin Decizia nr. 81/14.10.2014, conducerea Camerei de Conturi judeţ Galaţi a decis:

1. Dispunerea și luarea măsurilor legale pentru asigurarea concordanţei dintre datele înregistrate în evidenţa financiar-contabilă referitoare la elementele patrimoniale (active, datorii şi capitaluri proprii), care sunt preluate în balanţa de verificare şi datele raportate în situaţiile financiare întocmite de entitate la termenele legale de raportare, astfel încât acestea din urmă să ofere o imagine fidelă şi reală a operaţiunilor economice derulate.

2. Efectuarea unei analize cu privire la persoanele care aveau în atribuţii, conform fişei postului, obligaţia de a asigura existenţa legitimaţiilor de serviciu pentru personalul (conducătorii auto) care utilizează vehiculele autospeciale, precum şi a altor documente prevăzute în legislaţia specifică transportului rutier şi atragerea răspunderii acestora pentru neîndeplinirea sarcinilor de serviciu, care a condus la obligarea entităţii la achitarea contravalorii unor amenzi contravenţionale.
Dispunerea măsurilor legale pentru stabilirea corectă, înregistrarea în evidenţa contabilă, declararea şi virarea la bugetul de stat a impozitului pe profit, inclusiv a dobânzilor şi penalităţilor de întârziere aplicabile pentru veniturile bugetului de stat, aferente următoarelor operaţiuni care au afectat profitul impozabil:

a) includerea în baza de impozitare, drept cheltuieli deductibile, a contravalorii amenzilor contravenţionale aplicate entităţii;
b) stornarea cheltuielilor cu amortizarea imobilizărilor necorporale și corporale care au fost transmise, începând cu data de 01.06.2013, ordonatorului principal de credite;
c) nereluarea pe venituri a sumelor reprezentând cheltuieli aferente provizioanelor constituite pentru Fondul de închidere și urmărire postînchidere depozit de deșeuri și care, anterior transferării acestuia, au fost deduse la calculul profitului impozabil, în situația în care ordonatorul principal de credite nu face dovada transferării fondului către un alt contribuabil și/sau nu pune la dispoziția entității controlate documentația privind transferul depozitului și a provizioanelor constituite, având în vedere faptul că acest fond nu putea fi consumat decât în scopul pentru care a fost constituit și în baza unor situații de lucrări justificative.

3. Dispunerea și luarea măsurilor legale pentru elaborarea unui contract-cadru de prestări servicii, care să reglementeze prestarea serviciilor de utilităţi publice (administrare şi întreţinere zone verzi) în mod unitar pentru toţi beneficiarii, inclusiv pentru ordonatorul principal de credite, care va fi supus aprobării acţionarului unic al entităţii, respectiv Consiliului Local.

Analiza modului în care au fost respectate termenele de plată de către toţi clienţii entităţii şi, după caz, dispunerea măsurilor legale pentru calcularea, facturarea, înregistrarea în evidenţa contabilă, urmărirea şi încasarea penalităţilor pentru plata cu întârziere a facturilor, precum şi pentru urmărirea încasării tuturor debitelor restante prin aplicarea măsurilor legale ce se impun.
Stabilirea întinderii prejudiciului rezultat din prescrierea dreptului material la acţiune al entităţii pentru recuperarea creanţelor restante şi luarea măsurilor legale în vederea recuperării acestuia, inclusiv de la persoanele răspunzătoare din cadrul entităţii, care nu şi-au îndeplinit atribuţiile de serviciu înscrise în actele normative cu caracter intern (fişa postului, regulament de organizare şi funcţionare, contract individual de muncă etc.).

Dispunerea și luarea măsurilor legale pentru organizarea activităţii de urmărire şi recuperare a creanţelor, având în vedere volumul mare de dosare aflate pe rolul instanţelor de judecată, sentinţe/titluri executorii aflate la executori judecătoreşti, dar şi a debitelor pentru care nu s-au luat măsuri de recuperare, astfel încât să se evite termenul de prescriere al dreptului la acţiune, precum şi pentru analizarea situaţiei juridice a fiecărui client (ex. radiat din Registrul Comerţului, cu creanţe acceptate sau nu la masa credală), pentru a se pune de acord evidenţa scriptică (evidenţa contabilă) cu cea faptică.
Stabilirea, prin fişa postului a unor atribuţii concrete referitoare la urmărirea şi încasarea debitelor restante şi aprobarea unei proceduri operaţionale care să reglementeze modul de urmărire a respectării clauzelor contractuale de către beneficiari.
Dispunerea măsurilor necesare în vederea organizării şi efectuării inventarierii creanţelor înregistrate de entitate, cu respectarea normelor privind organizarea şi efectuarea inventarierii elementelor de natura activelor, datoriilor şi capitalurilor proprii, inclusiv pentru valorificarea corespunzătoare a rezultatelor acestei operaţiuni.

4. Stabilirea întinderii prejudiciului creat ca urmare a plăților efectuate pentru închirierea unor utilaje în baza unor documente justificative întocmite eronat și luarea măsurilor legale în vederea recuperării acestuia, inclusiv a beneficiilor nerealizate (majorări de întârziere calculate de la data efectuării plății până la data recuperării prejudiciului).

5. Stabilirea întinderii prejudiciului adus bugetului entităţii prin achiziţionarea fără respectarea prevederilor legale a unor autoturisme, a căror achiziţionare, preluare în leasing sau închiriere sunt interzise, la care se vor adăuga beneficiile legale nerealizate şi luarea măsurilor legale pentru recuperarea acestuia.

6 Comments on "Sinteza rezultatelor acțiunii de control desfășurate la ZONE VERZI TEC S.R.L. TECUCI – 2014"

  1. Si ca sa fiu si mai ok ii recomand Primarului sa urmareasca Video-ul si sa vada ce spune el despre El Cand vei pleca sa ne ceri scuze.

  2. Parca era vorba ca se creiaza locuri de munca ,Pensionari sa isi pape painea lor,Msr : mai ti matale minte ce ne ziceai in campanie,cei care au implinit anii de pensionare afara,la zone verzi este o doamna care are anii de pensie la ce o mai ti ? de ce? afara lasa pe altul sa pape painea ! iar despre directorasii astia nu astia de acum ,ci cei din prima serie. Gura targului spune ca s-a cotizat cate 5000 lei de caciula pe post ,stie cineva mai multe ?,Mie mi-a confirmat unu ce lucreaza la tecuceanul,nu il desconspir .au fost tinuti cate 2 ani si apoi afara,ca urma scapa turma ,ne ne ne,nu asa.si mai stim,ca Maftei il injura pe x ca si el a facut ce a facut in campanie si a fost uitat,si bolborosind incolo si incoace l-au bagat,sef (caporal). sa mai zic si de fruntasi astia sunt deja penali, daca apare DNA tata unia o s-o ” mierleasca. ” Referitor la politia politica ea este si activeaza. Distrugand psihicul unor oameni.

  3. iNTRADEVAR,toti directorii de la cele 7 societati sunt fosti ofiteri,cu pensii nesimtite,care mai
    iau si salar de 40 milioane.
    In top se afla un fost securist t….,unul LUPASCU MIHAI,cu uriasa pensie de 68 milioane,
    urmat de NAUM ANDREI,URSU STEFAN,MATEI ROMEO,MARTIN EUGEN,s.a.m.d.
    Aceste posturi probabil fac parte din cele 3000 de locuri de munca promise in campania
    electorala.Ne pleaca tinerii cu facultati,licentiati,masteranzi in afara cu putere de munca ,pentru
    ca in TECUCI nu au loc de munca,cele care sunt sunt ocupate de toti BESINOSII care nu au
    bun simt sa se retraga sa-si manance pensia babana,vor ciolan si mai mult.
    RUSINE NESIMTITILOR,RUSINE,RUSINA!!!!

    • Lasa Atena ca acestia fiind fosti militari au rezistenta mai mare in penitenciar. Pentru ei nu va fi o problema ca restul vitiii si-l vor petrece in penitenciar ca sunt rezistenti, doar au fost militari.

  4. Tuchel Wlhelm | 9 august 2015 at 19:56 | Răspunde

    Avand in vedere ca ziarul Tecuceanul este tiparit cu bani publici, o somez public pe d-na Alina Popa- redactor sef, sa publice aceste rapoarte, pt. a putea ajunge la toti locuitori orasului, in conditiile in care acest ziar apare in 15.000 de exemplare, adica cate unul pt. fiecare locuinta din oras. Deoarece un buletin informativ al Primariei asta trebuie sa aduca la cunostiinta locuitorilor, cum se cheltuie banul contribuabilului si nu sa faca politie politica, si sa urmareasca oamenii in cel mai pur stil securist.

  5. Oamenii buni, aceste 7 societati, prin care primarul Tuchel a ,,sifonat” adica furat banii contribuabilului tecucean, au la conducere 14 directori, care se rotesc de la o societate la alta, pe salarii babane. Nu am vazut in nici un raport al Curtii de Conturi ca macar unul dintre acesti indivizi, sa fie tras la raspundere. In marea lor mmajoritate sunt fosti ofiteri, cu pensii de peste 50 de milioane lei vechi, care dupa cum se vede nu le ajung si s-au intins si la borcanul cu miere al banului public. Sper ca DNA-ul sa ai aiba in vedere si pe acesti directori, deoarece fara semnaturile lor nu se putea fura.

Fii sociabil! Scrie şi tu un comentariu.

Your email address will not be published.


*


*