shopify
analytics tool

Semnatura electronica va fi obligatorie

semnatura lectronicaSemnatura electronica va fi obligatorie de la jumatatea anului! Cum faci rost de ea si cat te costa?
De la inceputul anului, toate contributiile sociale si impozitele pe care contribuabilii le datoreaza statului se platesc printr-o declaratie unica, act ce se poate transmite online. Pentru ca declaratia sa fie valabila, este necesara semnatura electronica, un certificat electronic, in fapt, al carui pret de achizitie este de aproximativ 50 de euro.  Ministrul Finantelor, Gheorghe Ialomitianu, spunea recent ca declaratia unica poate fi depusa atat online, cat si in varianta pe suport de hartie, dar numai pana la 1 iulie 2011, data dupa care declaratiile se vor depune doar online.  Toate datele despre competarea declaratiei le gasesti pe site-ul ANAF! Pentru trimiterea actelor online este nevoie de asa numita semnatura electronica, un document care sa certifice autenticitatea persoanei.
Aceste certificate sunt eliberate doar de firmele autorizate, pe site-ul Agentiei de Adminitrare Fiscala (ANAF) figurand trei societati agreate: CertSign, DigiSign si Trans Sped.
Ce este semnatura electronica?
O semnatura electronica este un pachet de date de identificare a utilizatorului si este folosita la transmiterea online a documentelor.
Semnatura electronica reprezinta un set de informatii in format electronic, care sunt atasate unor documente in forma, de asemenea, electronica. Semnatura electronica serveste ca metoda de identificare a semnatarului si este inmagazinata pe suport magnetic securizat.
Semnatura electronica se aplica unui document in format electronic, iar efectul produs prin aplicarea ei este asimilat semnaturii olografe si stampilei, aplicate unui document pe suport de hartie.
Pachetul pe care orice contribuabil trebuie sa-l cumpere de la societate furnizoare contine un certificat calificat, un dispozitiv securizat pentru crearea semnaturii si o aplicatie software pentru semnarea electronica a oricarui tip de fisier.
Pe langa depunerea de declaratii la ANAF, semnatura electronica mai poate fi folosita si pentru a participa la licitatii prin SEAP (Sistemul Electronic de Achizitii Publice) sau pentru a accesa servicii online oferite de institutiile statului.
Semnatura electronica poate fi folosita pentru transmiterea oricaror acte oficiale in format electronic, pentru care este nevoie de autentificare.
Cat costa si cat este valabila semnatura electronica?
Pretul de achizitie al documentului variaza intre 40 si 50 de euro, in functie de firma care ofera serviciul, acesta fiind valabil un an. … citeste mai multe

Sursa: www.incont.ro

Fii tu primul care comentează on "Semnatura electronica va fi obligatorie"

Fii sociabil! Scrie şi tu un comentariu.

Your email address will not be published.


*


*