shopify
analytics tool

Pumni si picioare împartite în plina zi, în parcul de pe Bulevard

Bataie in parcul 1 Mai din Tecuci

Parcul 1 Mai, situat pe bulevardul Victoria, se afla de un an de zile în topul preferintelor tecucenilor ca loc de recreere, dupa ce Parcul Central si-a pierdut din stralucire. Marti, în jurul orei 12.30, atmosfera linistita de care se bucurau tecucenii prezenti în Parcul 1 Mai, în numar destul de mare, a fost tulburata de un conflict. 10-15 elevi de aproximativ 16-17 ani s-au deplasat spre un grup mult mai restrâns de tineri de vârsta apropiata care se aflau pe o banca la intrarea în parc dinspre Clubul Sportiv Scolar pentru a-i aplica unuia dintre ei o corectie. Tânarul a încasat pumni si picioare de la 2-3 persoane dar nu a  fost ranit grav. Dupa ce a stat la discutii grupul de 10-15 elevi s-a deplasat spre intrarea în parc de la pod unde câtiva dintre ei l-au luat la bataie pe un alt elev iar apoi au parasit zona. Actul de violenta nu a fost întâmplator parând ca partile implicate se cunosc.

Problema noatra a tecucenilor e ca primaria sau societatea din subordinea ei, Zone Verzi Tec, care a primit în concesionare parcurile publice de pe raza municipiului Tecuci prin hotarârea de Consiliul Local nr. 76 din 24.05.2013 daca are vreo obligatie în privinta securitatii bunurilor parcului si a persoanelor trebui sa-si faca datoria si sa asigure prin personal specializat un climat de siguranta. Cel putin la acea ora prin parcul 1 Mai n-am vazut niciun gardian, nici vreunul din putinii politisti locali ce-i drept. Administratia locala trebuie sa-i respecte pe tecuceni nu din 4 în 4 ani ani ci mereu scutindu-i de situatia jenanta de a fi martori la diverse acte de violenta în spatii publice unde ar trebui sa domine linistea.        

[poll id=”9″]

About the Author

Marian Topriceanu
Vezi profilul acestuia pe FACEBOOK

4 Comments on "Pumni si picioare împartite în plina zi, în parcul de pe Bulevard"

  1. Marian Topriceanu | 26 septembrie 2013 at 16:06 | Răspunde

    @ Alex

    Parcul 1 Mai e in administrarea Primariei care l-a dat in concesionare societatii Zone Verzi. Nu stiu exact ce prevede acea hotarare de consiliu daca Zone Verzi raspunde doar de curatenie caci asta e obiectul ei de activitate sau si de alte ramuri. Ori Primaria, ori Zone Verzi raspund de asigurarea linistii acolo pt ca de aia il au in administrare, intelegi? Parcul 1 Mai nu e al nimanui. O data ce ai in administrare un spatiu raspunzi si de ceea ce se intampla acolo, nu astepti sa vina politistii si jandarmii. Asiguri paza 24 din 24.

  2. dar si art. 36 al. (6) lit. a pct. 7 si art. 63 al. 5 lit. c din legea nr. 215/2001 privind administratia publica locala, ca sa fie si mai concret adica ia masuri pentru asigurarea ordinii publice.

  3. De cand se ocupa primaria cu asigurarea ordinii si sigurantei publice oameni buni, sunteti batuti in cap? Dupa cum stim cu totii aceasta sarcina le revine fortelor de ordine respectiv politia/jandarmeria sau politia locala nici decum conducerea primariei.

    IP-ul meu este: 82.208.134.181

    • Un flacau din ceata puterii se da mare stiutor si ne apostofeaza ca la carciuma ca suntem batuti in cap. Pana sa ne lamurim in acesta problema avem doua intrebari: 1. De ce pornesti calculatorul? Pentru sex si jocuri? 2. Cine te obliga sa ramai in acest site?
      Nu asteptam raspuns, nu te obosi. Asa ca, tot de banii pe care i-ai platit pana acum pentru informatiile primite, iti mai dam cateva:

      Capitolul III – Atributiile politiei locale

      Art. 6
      In domeniul ordinii si linistii publice, precum si al pazei bunurilor, politia locala are urmatoarele atributii:
      a) mentine ordinea si linistea publica in zonele si locurile stabilite prin planul de ordine si siguranta publica al unitatii / subdiviziunii administrativ-teritoriale, aprobat in conditiile legii;
      b) mentine ordinea publica in imediata apropiere a unitatilor de invatamant publice, a unitatilor sanitare publice, in parcarile auto aflate pe domeniul public sau privat al unitatii/subdiviziunii administrativ-teritoriale, in zonele comerciale si de agrement, in parcuri, piete, cimitire, precum si in alte asemenea locuri publice aflate in proprietatea si/sau in administrarea unitatilor/ subdiviziunilor administrativ-teritoriale sau a altor institutii/servicii publice de interes local, stabilite prin planul de ordine si siguranta publica…. citeste intreg continutul

      Art. 4
      (1) Politia locala se organizeaza si functioneaza, prin hotarare a autoritatii deliberative a administratiei publice locale, ca un compartiment functional in cadrul aparatului de specialitate al primarului/primarului general sau ca institutie publica de interes local, cu personalitate juridica.

      Art. 28
      (2) Comisia locala este constituita, dupa caz, din: primar, respectiv primarul general in cazul municipiului Bucuresti, seful unitatii/structurii teritoriale a Politiei Romane sau reprezentantul acestuia, seful politiei locale, secretarul unitatii administrativteritoriale si 3 consilieri locali, respectiv consilieri generali in cazul municipiului Bucuresti, desemnati de autoritatea deliberativa.
      (3) Sedintele comisiei locale sunt conduse de primar, respectiv de primarul general in cazul municipiului Bucuresti.
      (4) Modul de functionare a comisiei locale se stabileste prin regulamentul de organizare si functionare a acesteia, adoptat de consiliul local, respectiv de Consiliul General al Municipiului Bucuresti.

      Art. 29
      (2) Secretariatul comisiei locale este asigurat de persoane cu atributii in acest sens din aparatul de specialitate al primarului, respectiv al primarului general al municipiului Bucuresti.

      Art. 31
      (1) In privinta organizarii si functionarii politiei locale, primarul/primarul general al municipiului Bucuresti are urmatoarele atributii:
      a) numeste, sanctioneaza si dispune suspendarea, modificarea si incetarea raporturilor de serviciu sau, dupa caz, ale raporturilor de munca ale personalului politiei locale, inclusiv ale sefului acesteia, in cazul organizarii politiei locale in aparatul propriu de specialitate, si numai pentru seful politiei locale si adjunctul acestuia, in situatia organizarii acesteia ca institutie publica de interes local;
      b) supune spre aprobare autoritatii deliberative resursele materiale si financiare necesare desfasurarii activitatii politiei locale;
      c) indruma, supravegheaza, controleaza si analizeaza activitatea politiei locale, ca serviciu public de interes local;
      d) asigura aducerea la indeplinire a hotararilor consiliului local/Consiliului General al Municipiului Bucuresti privind organizarea si functionarea politiei locale;
      e) evalueaza activitatea politiei locale, potrivit criteriilor specifice stabilite de autoritatea deliberativa a administratiei publice locale;
      f) prezinta autoritatii deliberative, anual sau ori de cate ori este necesar, informari privind modul de functionare a politiei locale;
      g) supune spre aprobare autoritatii deliberative regulamentul de organizare si functionare a politiei locale;
      h) supune spre aprobare autoritatii deliberative procedurile si criteriile pentru organizarea concursului in vederea ocuparii functiei de sef al politiei locale;
      i) organizeaza periodic consultari cu membrii comunitatii locale, cu participarea reprezentantilor unitatii/structurii teritoriale a Politiei Romane si ai organizatiilor neguvernamentale, cu privire la prioritatile si activitatea politiei locale;
      j) primeste si solutioneaza sesizarile cu privire la deficientele constatate in activitatea politiei locale, precum si cu privire la imbunatatirea activitatii de paza si mentinere a ordinii si linistii publice;
      k) imputerniceste, prin dispozitie, politistii locali ca agenti constatatori, in oricare dintre situatiile in care aceasta calitate ii este stabilita, prin acte normative, primarului/primarului general al municipiului Bucuresti.
      (2) In cazul politiei locale organizate ca institutie publica de interes local cu personalitate juridica, seful politiei locale, in conditiile legii, numeste, sanctioneaza si dispune suspendarea, modificarea si incetarea raporturilor de serviciu sau, dupa caz, a raporturilor de munca ale personalului, cu exceptia sa si a adjunctului sau.

      Art. 34
      Drepturile salariale ale personalului politiei locale se stabilesc potrivit prevederilor legale aplicabile personalului din aparatul de specialitate al primarului, respectiv al primarului general al municipiului Bucuresti.

      Art. 42
      Bugetul politiei locale se stabileste conform reglementarilor in vigoare si se aproba prin hotarare a autoritatii deliberative, la propunerea primarului/primarului general al municipiului Bucuresti.

      Extras din Legea politiei locale. Legea 155/2010

Fii sociabil! Scrie şi tu un comentariu.

Your email address will not be published.


*


Scrie în căsuţă rezultatul adunării de mai jos: * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.