shopify
analytics tool

Interviu cu cel mai tânăr director de şcoală din Tecuci

Cristian-Stanila_protecuci.roBună ziua domnule Cristian Stănilă (director adjunct Şcoala “Iorgu Iordan” Tecuci). Pentru început aş vrea să îmi spuneţi cum vă simţiţi în această postură de intervievat?
Mă bucur de postura în care mă aflu, într-adevăr o postură inedită deoarece nu am mai acordat pană acum niciun interviu şi îmi face mare plăcere că primul interviu îl acord publicaţiei dumneavoastră.
Au fost, sunt modele care v-au inspirat în cariera dumneavoastră?
Nu pot să spun că am avut un singur model de la care m-am inspirat. Dacă mă refer doar la carieră, pot spune ca am avut foarte multe de învăţat şi mi-au fost modele de urmat, dascălii mei. Întotdeauna am admirat acei oameni care stăteau la catedră şi încercau prin orice metodă să ne insufle şi nouă, elevilor de atunci, dragostea pentru învăţătură. Cu geografia am cochetat încă din şcoala generală şi încă de atunci îmi doream să ajung şi eu profesor. Acum, fiind oarecum la început de carieră, pot spune că încă încerc să adopt tot ce este util de la colegii cu experienţă, pentru că noi, oamenii, suntem perfectibili.
Sunteţi o persoană cunoscută şi admirată în comunitatea şcolară. Care sunt principiile dumneavoastră de viaţă? Cum v-aţi caracteriza în 3 cuvinte?
Cunoscută – da, admirată – mai mult sau mai puţin. Referitor la principiile de viaţă pot spune că îmi place să fac mai mult decât se aşteaptă de la mine pentru că numai aşa poţi deveni mai bun în ceea ce faci…prin muncă şi perseverenţă.
Ca orice om am şi calităţi dar şi defecte. Fără a intra în detalii aş putea să mă caracterizez ca fiind serios, ambiţios, profesionist…iar trecând în extrema cealaltă aş putea spune că sunt foarte încăpăţânat şi uneori prea dur cu elevii (care merită).
Credeţi că relaţia elev-profesor s-a schimbat de cum o ştiaţi dumneavoastră ca elev?
S-a schimbat mult relaţia elev-profesor de pe vremea când eram şi eu la rândul meu elev. Cu toate că şi noi mai făceam năzbâtii ca orice copil, aveam un deosebit respect faţă de profesorii noştri. Nu spun că astăzi toţi elevii sunt la fel…Sunt şi elevi respectuoşi, dar cum orice pădure are şi uscăciuni, aşa fiecare clasă are şi câţiva elevi perturbatori.
Elevii vă caracterizează ca fiind un profesor bun şi deschis cu ei. Cum ajungeţi să aveţi o astfel de relaţie cu elevii şi cum reuşiţi să o menţineţi?
Probabil şi vârsta mă apropie oarecum mai mult de ei. Sunt deschis cu elevii, dacă au o problemă oricând pot veni la mine să găsim rezolvare. Când însă este vorba de şcoală, facem şcoală. Îmi place să implic elevii în diverse activităţi extracurriculare şi probabil şi acest lucru mă apropie şi mai mult de ei (de aceea a luat fiinţă şi Cercul de geografie al şcolii pentru ca elevii să înveţe mai multe lucruri, dar şi să îi apropie mai mult, să lege prietenii prin activităţi de grup).
Ce ne puteţi spune despre funcţia de director adjunct?
Funcţia de director adjunct, ca orice funcţie în general, implică multă responsabilitate şi seriozitate. Îmi place să cred că lipsa mea de experienţă compensează cu ambiţia, forţa de muncă şi dorinţa de a reuşi pentru binele elevilor şi al acestei şcoli.
Ştim cu toţii că în orice muncă există şi dificultăţi dar şi realizări. Care sunt cele mai dificile probleme cu care v-aţi confruntat de când aţi preluat conducerea acestei instituţii? Dar cele mai reprezentative realizări?
Probleme foarte mari nu au fost, poate mici sincope. Atunci când lucrezi cu oameni, este imposibil să nu apară şi nemulţumiri. Important este să trecem peste ele fără resentimente. La capitolul realizări pot menţiona amenajarea curţii interioare a şcolii. Transformarea acesteia în sală de festivităţi cred că este cea mai reprezentativă realizare de până acum. Au fost şi alte realizări mai mult sau mai puţin vizibile care au ajutat la bunul mers al şcolii noastre şi vor urma şi alte surprize în beneficiul elevilor.
Dacă aţi avea puterea supraumană de a schimba orice în şcoală, care ar fi acel lucru?
Încă din 2010 de când am venit în şcoală am rămas impresionant de ce am găsit aici şi pot spune acum că este a doua mea casă. Nu aş schimba mare lucru…poate n-ar fi rău dacă ar fi mai spaţioasă şi dacă ar avea un amfiteatru în care să încapă toţi elevii la festivităţile organizate.
Cum vă imaginaţi dumneavoastră şcoala în 4 ani?
Peste 4 ani îmi imaginez o şcoală mai modernizată faţă de cum arată în prezent. Aş dori ca în fiecare sală să existe calculator şi videoproiector, sistem radio în şcoală cu difuzoare în fiecare clasă prin care să putem face diverse anunţuri, muzică în pauze pentru elevi, cele două terenuri de sport refăcute (unul cu teren sintetic şi nocturnă, iar pe celălalt să fie construită o sală de sport modernă), pupitre individuale în fiecare clasă şi multe altele. Sper să nu rămână doar la stadiul de imaginaţie şi împreună cu echipa managerială, întregul colectiv de cadre didactice şi părinţi să reuşim să îndeplinim tot ce mi-am propus.
În încheiere doriţi să transmiteţi un sfat, un gând elevilor care vor citi acest interviu?/cititorilor noştri?
Elevilor le urez un an şcolar plin de succese, mai multă seriozitate la ore vis-à-vis de învăţătură şi nu numai, pentru că omul nu poate deveni om decât dacă este educat, iar cititorilor putere de muncă, respectul şi consideraţia mea.