shopify
analytics tool

Ai staţie radio „performată”? Iată ce rişti: între 5 si 60 de mii de lei amendă

Flashurile date de soferi in trafic, atunci cand radarul e in zona, nu reprezinta singura varianta pentru a evita o amenda usturatoare.  Statiile de emisie receptie sunt folosite si ele cu succes, mai ales de cei care strabat tara cu TIR-ul. Problema este ca unii au modificat statiile ca sa le poata auzi pe o distanta mai mare, iar acest lucru este ilegal deoarece provoaca interferente in frecventele unor institutii publice. In plus, daca sunt prinsi ca au statii de mare putere, sunt amendati.

Orice şofer cu o staţie de emisie recepţie în maşina le spune imediat colegilor de trafic dacă a văzut un echipaj de poliţie, unde este localizat şi ce urmăreşte controlul. Astăzi, vestea despre verificările făcute de specialiştii de la Autoritatea Naţională pentru Comunicaţii chiar la intrarea în Ploieşti s-a dus cu repeziciune.

Cu aproape 200 de lei orice şofer îşi poate cumpăra o staţie de emisie recepţie cu care poate comunica, pe o anumită distanţă, cu colegii săi din trafic.

Staţiile de emisie recepţie nu sunt ilegale atâta timp cât respecta anumiţi parametrii. Adică să nu depăşească puterea reglementată prin lege de 4 waţi (ATENTIE!!! Puterea emisă în antenă, nu ce scrie pe staţie). Altfel interferează cu frecvenţele unor instituţii publice şi provoacă bruiaje grave.

Un domn de exemplu, şoferul unui autoturism de teren, a reuşit să îi surprindă pe specialişti. Staţia să emitea cu o putere mult prea mare.

„-De ce aţi modificat staţia?
– Cine v-a zis că am modificat-o?
– Are o putere foarte mare.
– Aşa am luat-o.
– Nu ştiaţi că trebuie să aibă o anumită putere?
– Nu ştiam!”

„Putere mare înseamnă că produce deja acţiuni prejudiciabile în ceea ce priveşte comunicaţiile în banda de citizen adică în banda liberă”, spune Vergiliu Nitulescu, specialist ANCOM.

Astfel de modificări sunt ilegale, iar şoferii prinşi pot fi amendaţi cu sume considerabile: între 5 mii şi 60 de mii de lei, spun reprezentanţii ANCOM.

„Scopul lor principal a fost pentru a se anunţa în momentul când sunt blocaje, când un drum este înzăpezit. Ulterior, fenomenul a luat amploare odată ce poliţia rutieră a început să pună radare care nu mai sunt detectate. Nu le putem face nimic dar trebuie să aibe un limbaj civilizat pe frecvenţa liberă”, explica Cristian Popă, director executiv ANCOM.

Luni, acţiunea celor de la Autoritatea Naţională pentru Comunicaţii s-a desfăşurat simultan în 7 judeţe. Deocamdată, şoferii au primit un avertisment. Urmează amenzile.

 

Sursa: stirileprotv.ro